17 Ocak 2012 Salı

Puf Sandviçler

Ben ne zaman hamur yoğursam tedirgin olurum. Çünkü sık sık kabarmaması, yumuşak olmaması gibi talihsizlikler yaşarım. Hani bazılarının elinde özensizce yoğurulmuş hamurlar bile puff diye kabarır ya, işte onlardan olamadım hiç. Bugün annem ve Betül (yani lale'nin kızı, benim yeğenim:) ile birlikte dışarı çıktık. Dönerken Betül bu poğaçalardan yapmamı istedi. Eve gelir gelmez hamuru yoğurdum ve yarım saatte de kabartmayı başarabildim! Tadı da enfes oldu. Hemen malzemeleri ve yapılışını söyleyeyim, bir an önce deneyip afiyetle yiyin.

2 nescafe fincanı ılık su
1 küçük paket kuru maya (Dr. Oetker'in 3'lü paketlerinden)
1 nescafe fincanı sıvıyağ
2 yemek kaşığı toz şeker
1 silme tatlı kaşığı tuz
Hamur çok sert olmayacak kadar un

Hamuru yoğurduktan sonra kabın kapağını kapatıp, yaklaşık 40 dakika kadar mayalanmaya bırakın. Daha sonra yağlı kağıt serdiğiniz ya da sıvıyağla yağladığınız tepsininize istediğiniz boyutta yuvarlaklar yaparak dizin. Üzerine yumurta sarısı sürün, biraz susam ekleyin. 15 dakika kadar beklettikten sonra, 200 derecede ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin. Ilıklaşınca arasını hafiften kesip, içine salam, maydonoz, kaşar, domates, biber dilimleri koyun. (ya da evinizde hangi uygun malzeme varsa) Ve afiyetle yiyin.

Hiç yorum yok: