30 Kasım 2008 Pazar

elif'in doğum günü pastası


ewet bu alt komşumun kızı elif'in doğum gününde yaptığım pasta olduğu için adını öyle olsun istedim çok şık bir pasta olmadı ama tadı güzelmiş yiyenler öyle söyledi pastaya fazla konsantre olamadım boynumda koskoca bir korsa wardı rahat hareket edemediğim için bu kadar güzel yapabildim.yaptığınız yemeklere we diğer ne yaparsanız olsun ilginizi sewginizi ne kadar gösterirseniz o yapılan yemek o kadar lezzetli we doyumsuz oluyor bu bir gerçek.kim ne derse desin yaptığım pastaların sırrını sorduklarında sewgimi de kattığımı söyleyince alay konusu oluyor belki ama ben buna inanıyorum.
malzemeler:
4 yumurta
un
kabartma tozu
wanilya
bir su bardağı şeker
kreması için:
1 litre süt
bir su bardağı şeker
birbuçuk su bardağı un
50 gr margarın
süslemeler için
3 muz
3 kiwi
3kutu bonibon
en üst kaplama için bir paket kremşanti bir bardak soğuk süt gerekli
yapılışı.
4 ymurtayı şekerle önce köpük köpük olana kadar mikserle çırpalım un we kabartma tozunu ilawe edip akışkan bir kek hamuru haline getirene kadar mikserleyelim 150 derecede 20 dakika pişirdikten sonra soğumaya bırakalım
1 litre süte bir bardak su ilawe ettikten sonra un we şekerini we margarini e katıp yawaş yawaş karıştırarak krema haline gelene kadar pişirelim onu da soğuması için bırakalım
kremşantiyi hazırlayıp buz dolabında bekletelim diğer malzemeleri yapana kadar
sonra kekimizi 2 ya da kesebiliyorsak üç parçaya bölelim ben üçe ayırdım çok katlı olmasını istedim.her arasına krema muz we kiwileri eşit miktarda yerleştirdikten sonra dışına da kalan kremayı yedirip biraz dolapda soğumaya bırakalım kekimizin inşaatı bitti geri kalan ince işleri için iyice soğuması lazım ki akmasın
en üstünü kremşantiyle düzgünleştirdikten sonra hayal gücünüz ne kadar genişse o kadar süslemekten kaçınmayın korkmayın çok güzel olacak ayrıca çok eğlenceli bonibonlarla kenar duwarını kapattıktan sonra pastamız hazır 2 ya da 3 saat dolapda beklerse çok daha güzel olur bonibonları serwis yapacağınız zaman eklerseniz boyalarının akmasına engel olursunuz..afiyet olsun

Hiç yorum yok: