30 Kasım 2008 Pazar

tava pizza





yeniden merhaba.sizlerle ilk defa yaptığım bir pizza çeşidini paylaşmak istedim her zaman fırında yapardım ama tawa da daha farklı gerçek pizza gibi oldu fırında kurumasına engel olamıyordum bu olayı daha çok sewdim ben.
malzemeler:
maya
bir paket kabartma tozu
un
tuz
yarım su bardağı sıwıyağ
yarım su bardağı yoğurt
üst malzemeleri.
sucuk
sosis salam
kaşar peynir
çizik zeytin
siyah zeytin
mantar
kırmızı biber
yeşil biber
domates
iki kaşık salça
bir su bardağı sıwıyağ
yapılışı:
hamur mayasını bir su bardağı ılık suda beş dakika beklettikten sonra diğer malzemeleride karıştırıp çok yumuşak ellerime yapışacak derecede bir hamur yaptım we mayalanması için beklemeye bıraktım.
diğer tarafta bir kasenin içinde bir su bardağı sıwıyağı salçayı we küp küp doğradığım domatesleri we sewdiğim bütün baharatları karıştırdım(karabiber pulbiber,kimyon,kinzi)
tawayı yağladım we ıslak ellerimle hamuru incecik yaydım üzerine salçalı domatesli sos heryerine gelecek şekilde dağıttım sonra diğer malzemeleride bolca serpiştirdim kapağını kapatıp kısık ateşde çewirerek hertarafını pişrdim almaya yakın rendelenmiş kaşarı da ilawe ettim toplam pişme süresi yarım saat gibi sürüyor süpper bir pizza oldu!

Hiç yorum yok: