29 Kasım 2008 Cumartesi

elmalı kurabiye





belki çok bilinen bir kurabiye ama ben bunu da eklemek istedim

malzemeler:

bir paket oda sıcaklığında margarin

yarım su bardağı sıwıyağ

bir su bardağı toz şeker

2 kaşık yoğurt

bir yumurtanın sarısı

bir paket kabartma tozu

içi için.

4 elma

tarçın

iki çorba kaşığı şeker

malzemelerin hepsini karıştırıp sert bir hamur yapalım yumuşa demiyorum çünkü yumuşak hamur kurabiyenin tepsiye yayılmasına neden oluyor

önceden rendelediğimiz elmaları kısık ateşde iki kaşık şekerle pişirelim sonra tarçınıda ilawe edip soğumaya bırakalım

poaça gibi kapatarak da yapabilirz deişik şekillerde de yapabilriz önceden elmalı harç içinden akar die korkardım ama deneyip öğrenmek en güzel yöntem bence istediğiniz şekli rahatlıkla werebilirsiniz ben bu sefer fiyonk gibi kapattım özellikle çocukların çok hoşuna gitti.fırından çıkar çıkmaz pudra şekerine bulayıp serwis tabağına alabiliriz.afiyet olsun

Hiç yorum yok: