5 Aralık 2008 Cuma

AYVA TATLISI

merhaba,bugün sizlerle çok hafif we bir o kadar da lezzetli bir tatlıyı paylaşmak istiyorum.
malzemeler:
5 aywa
1.5 su bardağı şeker
tarçın
karanfil
kremşanti
bir bardak soğuk süt
fındık ya da cewiz içi
3 elma
yıkayıp soyduğum we ikiye böldüğüm aywaların çekirdeklerini de çıkardıktan sonra iki bardak su we bir bardak şekerle pişrmek için ocağa koydum kaynayınca altını kısalım ki yanmasın içine birkaç karanfil we aywanın çekirdeklerini de atarsak daha farklı bir tat we jölemsi bir kıwam elde ederiz we çekirdekler pembe bir renk almasını sağlar.çok değil 20 dakika kadar pişince aldım eğer çok pişirirsek dağılıwerir az pişirirsek de sert olur çatalla kontrol edelim sonra onları bir borcama aldım diğer tarafta rendelediğim elmaları kısık ateşde bir kaşık tarçın bir bardak fındık içi we yarım bardak şekerle hafif pişirdim.aywaların üstüne alabildiği kadar elmalı harçdan ilawe ettim üstünü folyo ile kapatıp 20 dakika 200 derece de fırınladım bir paket kremşantiyi daha önce hazırlayıp dolaba koymuştum kıwamı daha güzel olsun diye ben onunla serwis yaptım çok beğenildi dilerseniz siz de dondurma weya kaymakla damak tadınıza hangisi uyarsa serwis yapabilirsiniz....afiyet olsun

Hiç yorum yok: