13 Kasım 2008 Perşembe

kremalı kadayıf







yeniden merhaba,bugün sizlerle yeni öğrendiğim bir tatlıyı paylaşmak istiyorum.aslında bende tarif kawramı yoktur bu sayede bu alışkanlığıda kazanmış oluyorum sanırım.arkadaşlarım bende yedikleri birşeyin tarifini isterken'sakın ewde ne warsa deme kewser'die belirtmeyide unutmazlar..neysen yapacağımız tatlı için 300gr kadar kuru kadayıf
1 litre süt
1 ,5 su bardağı un
wanilya
bir su bardağına yakın fındık içi
kreması için 50 gr margarin
kadayıf için yarım su bardağı sıwı yağ bir kaşık kadarda margarin
1 su bardağı şeker kreması için
1 su bardağı şeker de kadayıf için gerekli
bir tencerede sıwı yağı we bir kaşık kadar olan margarini eritip içine kadayıf fndık şeker ilawe eddip kawurdum çok kızarmasına gerek yok o zamn yağ kokabilir hafifi bir pembe olana kadar kawurmak yeterli ama kısık ateşte
diğer tarafta 50 gr margarin süt we unla kremayı yaptım şeker we wanilyayı da unutmayalım
pürüzsüz bir krema olana kadar blendrla çırptım
sonra büyük bir borcamın içine önce bir kat kawurduğum kadayıftan bir bölüm ortasına kremasını we üstüne tekrar kadayıfın geride kalanını dağıttım..buzdolabında soğumaya bıraktım ama çok sabırsız olanlar wardı o yüzden altı biraz ılık yemek zorunda kaldılar yine de çok beğenildi..umarım siz de beğenirsiniz..

Hiç yorum yok: