1 Ocak 2010 Cuma

köfte sepetinde ıspanak


















yeniden merhaba,uzunca bir aradan sonra tekrar burda olmak güzel.bir kaç yeni buluşumu paylaşmak istiyorum

köfte sepetinde ıspanak:
malzemeler:

1 kg ıspanak
1 soğan
2 kaşık sıvı yağ
1 çay kaşığı tuz
karabiber pul biber

köfte için
1 kg kıyma
yarım ekmek bayat
1 yumurta
karışık baharatlar,hazır köfte baharatları da olabilir
1 diş sarmısak
1 çay kaşığı tuz

yapılışı:
her zamn ki gibi köftelik hamuru yoğurdum ve kase şeklinde borcama sıraladım diğer tarafta soğanı biraz öldürdüm ve ıspanakları üzerine ilave ettim ve suyunu çekene kadar pişrdim baharatlarını ilave ettim suyu kalmamasına özen gösterirsek çok daha güzel sonuçlar alabiliriz.sonra köfte sepetlerimin içini ıspanakla doldurdum üzerini yağlı kağıt ya da alüminyum folyo ile kapatıp 200 derece de 45 dak pişrdim eğer üstünü kapatmassanız ıspanaklar yanıyor ve pek hoş bir görüntü oluşmuyor.fırını kapatınca dilim yaptığım kaşarları üzerlerine yerleştirdim sıcağıyla hafif eriyip akmasını sağlayın eğer fırın hala açıksa kaşarlar kızarıyor kabarıyor bu görüntü hoşunuza gidiyorsa böyle de yapabilrsiniz...

Hiç yorum yok: