27 Aralık 2011 Salı

KABAK TATLISI

Kabak tatlısında çığır açıldı bence nerde o babaannelerimizin kuzinelerin fırınında kendinden şekerli kocaman kocaman pişmeye bıraktıkları kabaklar:) şimdi sizlere şu kadar kabak şu kadar şeker diyemiycem ne yazık ki!çoğu yaptığım yemek pasta böreklerde olduğu gibi bunda da ölçü yok aslında hani derler ya göz kararı.. hadi bu sefer böyle olsun:)
yapılışı:
köyden getirdiğimiz küçük bir kabaktı yarısını kestim ve uzun yarım ay şeklinde dilimler yaptım suyunu biraz süzdükten sonra geniş ve çok derin olmayan bir tencereye aldım ve üzerini kapatana kadar şekerle doldurdum iki damla limon suyu da ilave ettikten sonra saatler süren kısık ateşte pişme sürecimiz başladı.beş saat evet beş saat ama ocağınızdaki en küçük yerde ve en kısık ateşte pişirin korkmayın dağılmaz yanmaz da çünkü kendiliğinden sulanıp sonra çekecek o suyunu..ben o kabağımı bırakıp alışveriş yapıp geliyordum:)
soğuyunca borcama alın üzerine fındık içi serpiştirin.işte evrim geçirmiş tatlı kabak hazır
afiyet olsun:))

Hiç yorum yok: