25 Aralık 2011 Pazar

Mini Pizzalar

Sabahları evimizin yakınındaki bir pastanede (rizeliler:) nefis pizzacıklar yapıyorlar. sanırım sadece 09:00 civarı ve bir kez çıkıyorlar. ben de denemek istedim bir gün, hamur tarifini de sevdiğim bloglardan zeynebin mutfaği'ndan aldım, azıcık değiştirerek uyguladım, üzerini de istediğim şekilde hazırladım. ortaya bu lezizeler çıktı. hane halkı ve 2 misafirimiz tarafından çok beğenildi. işte tarif:




hamur malzemeleri:

yarım paket margarin

1 çay bardağından bir parmak az sıvıyağ
1 su bardağı ılık süt
1 yemek kaşığı toz şeker

1,5 tatlı kaşığı tuz

1 yumurta

1 paket yaş maya ya da 1 küçük paket kuru maya
Aldığı kadar un


maya ılık süt ile eritilip birkaç dakika bekletilir. diğer malzemeler de eklenerek yumuşak kıvamlı bir hamur elde edilir ve en az 45 dakika dinlenmeye bırakılır. bu arada üzeri için diğer malzemeler ve sos hazırlanabilir.

hamur dinlendirildikten sonra, portakal büyüklüğünde parçalar şeklinde bölünüp, merdane ile 1 cm kalınlığında açılır. ben tahmini 8-10 cm çapında bir ölçü kabının üst kısmını kalıp olarak kullandım, bu işlem herhangi bir kase ile de yapılabilir. (bardakla oldukça küçük oluyor, tavsiye etmem)


sos için:

1 dolu yemek kaşığı domates salçası

1 tatlı kaşığı biber salçası

1 tatlı kaşığı toz şeker

1 çay kaşığı tuz

kırmızı toz biber, kekik, kimyon, kişniş, kara biber, nane

2 yemek kaşığı sıvıyağ

yarım çay bardağı su (arttırılabilir)


üzeri için:

ben domates, biber, sucuk, zeytin, kaşar peyniri rendesi, beyaz peynir, kornişon turşu.. ne bulduysam koydum, siz de istediğiniz şekilde hazırlayabilirsiniz.


hamurları kalıpla şekillendirdikten sonra, sos sürülüp, isteğe göre üzeri hazırlanır, kaşar peyniri rendesi eklenir. 180 derece önceden ısıtılmış fırında kaşar peynirleri kızarıncaya kadar pişirilir. özellikle sıcak servis yapılması önerilir.

Hiç yorum yok: